Friday, September 08, 2006

Jak se člověk dostane k magii a k humoru

Kdysi dávno jsem chtěla po své matce žvýkačky, které jsem zahlédla v komoře.
"Ty jsou pro tvého otce!" Odpověděla mi odmítavě.
"A jak to, že jemu se žvýkačky kupujou, a mě ne?!" Nedala jsem se.
"Protože tvůj otec se odnaučuje kouřit. Víš přece, že mu uřízli kus plic!"
"No a kvůli tomu potřebuje žvýkačky?"
"Přesně."

Kurňa to je práce, pomyslela jsem si, co všechno musí člověk v týdle rodině vytrpět, aby dostal blbý žvýkačky!

"Chceš úplně všechno, ale nemůžeš to mít..." - zpívá Mike Patton z Fate No More a vyjadřuje tím dobrý důvod pro magii i pro humor. První se snaží o jakýsi opravný prostředek, zatímco druhé v sobě obsahuje smíření.
Čmajzla jsem jako dítě pár žvýkaček s nikotinem a tak jsem si nevědomky dopřála něco, kvůli čemu mí vrstevníci riskovali a smrděli jak fabriky. Hermés je z části ztotožňován se zlodějem -pomocí magie jsem si sem tam ukradla nějaký z "omezených prostředků" a přišla tak k něčemu, k čemu normálně vede složitější cesta, nebo se realizuje za cizí podpory. Humor si pro sebe bere úhel pohledu - ale narozdíl od přístupu direktivního vás dostane do jiného stavu vědomí, uvolněného jako sex a příjemného zrovna tak.

Takže, příště si povíme o některých komicích, kteří mě ovlivnili, o typech humoristů (charakteroví, situační atd.) a mezitím snad vysypu několik dalších vtipů, k tématu magie, okultismu a duchovních věd se blížících.
Z pohledu postmoderní magie ještě přidávám kategorii "ultramatérie" a jako příklad a za odměnu, že jste tohle vydrželi číst, uvádím jeden:

Křesťanského magika, anglosaského okultistu a postmoderního magika postaví před testovací otázku:"Co byste udělali nejdřív, kdyby se před vámi najednou zmaterializoval kelímek s čokoládovým pudingem se šlehačkou?"
Křesťanský magik odpoví: "Nejprve ze všeho bych se uvedl do područí Nejsvětější trojice."
Anglosaský magik říká:"Nejdřív bych udělal banishing a prošel si seznam všech, s nimiž jsem v magické při."
A postmoderní magik prohlásí:"Nejdřív ze všeho? To bych se podíval na datum trvanlivosti na víčku kelímku!"

No comments: